Bestuur
Voorzitter | Manager: Piet Bekaert
– verantwoordelijk voor de algemene sturing van de club;
– zorgt dat iedereen de gemaakte afspraken naleeft;
– aanbrengen en motiveren van bestuursleden, medewerkers, …;
– volgt de wekelijkse takenlijst op;
– zit de bestuursvergaderingen voor;
– zetelt in de sportraad;
– zetelt in de werkgroep gemeente nieuwe sporthal;
– centraal aanspreekpunt voor de club;
– verantwoordelijk voor de sponsoring (in overleg met commercieel verantwoordelijke);
– maakt sponsorlijst op (hoofdsponsors, naturasponsors, eventsponsors, …);
– maakt het budget op;
– maakt het clubblad op (distributie bij wedstrijden 1° ploeg);
– zetelt in werkgroep gemeente nieuwe sporthal.
Secretaris: Katrien Lampens
– contactpersoon voor de club met het secretariaat VVB:
° verantwoordelijk voor het aansluiten van leden;
° verantwoordelijk voor het inschrijven van de divisieploeg in de VVB competitie;
° neemt deel aan de kalendervergadering van de VVB competitie voor de divisieploeg;
– contactpersoon voor de club met het secretariaat van het OVV:
° verantwoordelijk voor het aansluiten van leden;
° verantwoordelijk voor het inschrijven van de provinciale ploegen in de OVV competitie;
° neemt deel aan de kalendervergadering van de OVV competitie;
– verantwoordelijk voor de ledenlijsten;
– verantwoordelijk voor de administratie van de ploegen;
– organiseert een algemene vergadering in het begin seizoen;
– verantwoordelijk voor de kalender van de ploegen:
° maakt afspraken met andere ploegen;
° maakt afspraken met andere gebruikers van de sporthal;
° stelt de matchkalenders op;
– contactpersoon voor de club met de sportdienst ivm zaalreservaties;
– maakt de verslagen van de bestuursvergadering op.
Financieel verantwoordelijke: Tom Van Durme
– volgt de financiële transacties op;
– houdt een overzicht van de girale en chartale geldstromen bij;
– volgt de inkomsten van de kantine op;
– volgt de inkomsten uit activiteiten op;
– volgt de sponsorbetalingen op;
– volgt de inning van de lidgelden op;
– volgt de huur van de zalen op;
– verantwoordelijk voor de tijdige betaalbaarstelling van de facturen;
– volgt het budget op;
– verantwoordelijk voor de algemene boekhouding van de club;
– verantwoordelijk voor de wettelijke verplichtingen van de VZW.
PR-verantwoordelijke: Femke Moerman – Jolien Schelstraete
– verantwoordelijk voor de sponsoring (in overleg met de manager);
– veratnwoordelijk voor het aanbrengen van nieuwe sponsors;
– brengt een jaarlijks bezoek aan belangrijkste sponsors;
– houdt toezicht op de naleving van de sponsorovereenkomsten;
– verantwoordelijk voor de wekelijkse nieuwsbrieven;
– bijhouden en aanvullen van het e-mail-bestand;
– verantwoordelijk voor het contact met de pers;
– veratnwoordelijk voor de organisatie van persconferenties;
– veratnwoordelijk voor de opmaak en het updaten van website van de club;
– verantwoordelijk voor het plaatsen van verslagen op de website;
– verantwoordelijk voor de aanmaak en opvolging e-mailgroepen;
– zorgt ervoor dat de club aanwezig is op de sociale media : Facebook, Twitter, ….
Sportief verantwoordelijken: Bart De Greve
– verantwoordelijk voor het sportief beleid in samenwerking met trainers, …;
– verantwoordelijk voor de scouting van potentiële spelers / trainers;
– verantwoordelijk voor de scouting van tegenstanders;
– verantwoordelijk voor het samenstellen van de ploegen in samenwerking met de trainers;
– het aanspreekpunt tussen trainers en bestuur.
Jeugdcoördinator: Marianne Moerman
– verantwoordelijk voor het opstellen van een plan jeugdwerking;
– trekt trainers, ploegverantwoordelijken en jeugdbestuursleden aan;
– organiseert jeugdwedstrijden, jeugdstages,…;
– zorgt voor de werving nieuwe jeugdspelers/speelsters;
– maakt het verslag op van de vergaderingen van het jeugdbestuur;
– verantwoordelijk voor de coördinatie van de jeugdmedewerkers;
– coördineert de opzet en afbraak van het zaalmateriaal bij jeugdwedstrijden;
– coördineert de jeugdevenementen (wafelbak, spaghettiavond,..);
– contactpersoon tussen ouders en de club.
Evenementencoördinator: Franky De Noyette
– verantwoordelijk voor de organisatie en sturing werkgroep evenementen;
– verantwoordelijk voor de organisatie en coördinatie van de Beachfeesten;
– houdt de materiaal- en werklijsten bij;
– doet de bestellingen voor evenenementen;
– maakt een evaluatie van alle evenementen;
– houdt de inkomsten en uitgaven per evenement bij;
– verantwoordelijk voor de promotie van alle evenementen;
– verantwoordelijk voor het uitdelen en afrekenen van kaarten voor eetfestijnen;
– veratnwoordeldelijk voor de bestellingen van drukwerk, reclamemateriaal, …;
– verantwoordelijk voor het opstellen van flyering en affichage.